Vackra Sedona

Vi körde 23 mil söderut och hamnade i Flagstaff och åt lite lunch. Det var tänkt att vi skulle ta oss en titt på stan men vi orkade inte leta oss in utan begav oss iväg de sista milen vi hade kvar till Sedona istället. Det var ett evigt slingande ner på serpentinvägar innan vi var framme och innan vi framme så stannade vi och badade i en fors  där många radan badade och det var svalkande friskt vatten. Roligt hade vi.

Väl framme på våat hotel som ligger högt uppe på ett berg med utsikt över staden och de vackra bergen så insåg vi att vi att vi inte kunde valt ett bättre boende. Så otroligt mysigt til skillnad från de gamla vanliga motellen. Här bor man i radhuslängor med trädgårdar utanför som är så fint dekorerade med vattendammar och brorar och annat som gör det så himla mysigt. vi har tom en egne liten kanin som sitter utanför våran altan hela dagarna.

Poolen är perfekt med lagom temperatur för en gångs skull och vi stortrivs vekligen. Synd bara att det bara blir två nätter här, men det är så otroligt vermt just nu (ca37 grader) så det ska faktiskt bli ganska skönt att bege sig till ett lite svalare San Diego.

i går var jag och Robert ute och gick och hittade ett litet flygfält uppe på toppen av berget och bestämde oss för att överraska killarna med att boka in en helikoptertur. Glada blev dom och tur var väl det för billigt var det inte.

Vi satt där på flygplatsen i morse i en byggnaden som inte var stärre än än liten restaurang och väntade spänt på att få åka iväg. Vi fick lite instruktioner av en trevlig kille som sen körde oss ut till helikoptern.
Vi skule ställa oss brevid helikoptern medans han fotade oss och det var lite kusligt för det dånade och man var rädd att rotorbladen skulle nå oss men det var ingen fara med det hade han lovat
Lite instruktioner hur hörlurar och allt funkade och sen var det avfärd. En sån känsla det var. Flygrädd som jag är så var detta absolut inget utan det gick så mjukt alltting. Lite hissnande ibland men det var verkligen en upplevelse som var värt varenda dollar. Vi körde runt en massa röda berg och ibland riktigt nära och det var kanon verkligen.
Efter denna upplevelse var det meningen att vi skulle ge oss ut på lite upptäcksfärd i bergen men värmen var för jobbig så det blev inte så mycket med det.

Dt finns en jättestor mataffär nere i stan där vi handlade igår och i det här landet så ska det löna sig att handla med klubbkort och det retade oss för priserna är minst halva priset ibland mer om man är klubbmedlem och det kändes retligt att behöva bet mer än andra. När vi sen stod där i kassan så frågade kassörskan om vi var medlemmar och vi svarade självklart nej och att vi var turister. Hon räckte fram ett plastkort och sa att nu var vi medlemmar. (inga uppgifter utan det var bara att ha kortet så räckte det) 7 dollar drogs av på det vi handlade och glada var vi.

En något grönare natur blir det när vi närmar oss sedona

Framme för att bada

Philip och jag åker ner i forsen

Robert ger sig på ett hopp ner i den djupa delen

Här bor vi

Utsikt från hotellets. Mattias ligger och slöar i stoffan

tips om man har en tråkig husvägg

Och tips på hur man kan klippa buskar lite annorlunda

här väntas det på helikoptern

slut på det roliga

Sedonas röda berg

Sedona stad (by)

imorgon ger vi oss av från underbara Sedona och kör ner till södra Arizona ner mot Mexikanska gränsen för att sen ta oss västerut till San Diego. En övernattning blir det för det är över 70 mil och det hinner vi inte köra med tanke på alla stopp vi gör för att se allt vi hittar längs vägen.